דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רעיונות למתנות מהמסורת היהודית. 

מאת    [ 17/06/2010 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 2495 פעמים ]

רעיונות למתנות ניתן למצוא במסורת היהודית, בהיסטוריה התרבותית של עם ישראל וביצירות יודאיקה שאלו הם מקורות ההשראה שלהן.

רעיונות למתנות עם ערך

מי שמחפש רעיונות למתנות לאירועים מיוחדים או על-מנת לשמח אנשים יקרים, יוכל למצוא הרבה רעיונות למתנות במסורת היהודית. רעיונות למתנות שמקורם במסורת היהודית הם בעלי ערך מוסף. מתנות שכאלו משלבות ערכים היסטוריים, תרבותיים וחינוכיים שלא תמיד ניתן למצוא במתנות אחרות. שאיבת רעיונות למתנות מהמסורת היהודית מבטיחה שילוב בין ציון האירוע על-ידי מתנה מיוחדת ובין ערכי התרבות היהודית. החיפוש אחרי רעיונות למתנות מצטמצם לא אחת לחיפוש אחרי מקוריות בכל מחיר או רדיפה אחרי רעיונות למתנות שכל ערכן הוא בפן הבידורי שלהם. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מנסים למצוא חיבור מחודש עם התרבות היהודית ועם הערכים שעברו מדור לדור במסורת של עם ישראל. עבור אנשים אלו, הסתפקות במיני רעיונות למתנות שסובבים סביב החוויה הרגעית וההנאה האישית איננה אפשרית. הרצון לשלב את ערכי המסורת והתרבות היהודית בכול ההיבטים של חייהם, משפיע גם על האופן שבו הם מחפשים רעיונות למתנות. עבור אנשים אלו, המסורת היהודית היא המקור הטוב ביותר למציאת רעיונות למתנות. רעיונות למתנות שהגיעו מהמסורת היהודית מבטיחים לנותן שעם המתנה הוא יוכל גם לבטא את השקפת עולמו. עם זאת אין לראות בבחירת רעיונות למתנות מתוך המסורת ניסיון למיסיונריות או הטפה. העדפת רעיונות למתנות שיש לצידן ערך מוסף של משמעות מלמדת על ההערכה שיש לנותן כלפי המקבל. דווקא מתוך הערכה זו הנותן מעוניין למצוא רעיונות למתנות שיכבדו את המקבל ואת הערכיות שלו על-ידי מתן מתנה שיש לה ערך מיוחד ולא סתם מתנה חסרת משמעות.

יודאיקה ומסורת

תחום שבו ניתן למצוא רעיונות למתנות בהשראת המסורת היהודית הוא התחום של מוצרי יודאיקה. מוצרי יודאיקה מקיפים מגוון רחב של חפצים שיכולים לשמש ככר פורה למציאת רעיונות למתנות מיוחדות שקשורות לעולם המשמעות היהודי. רעיונות למתנות בתחום של מוצרי יודאיקה יכולים להתאים לקשת רחבה של סמלים ומשמעויות נלוות שאותן מחפש הנותן. חפצי יודאיקה רבים הם בעלי ערך אומנתי בנוסף לערך הסמלי שלהם. כך יכול המחפש למצוא רעיונות למתנות שיהיו בעלי ערך אסתטי מלבד הערכים התרבותיים שנלווים פעמים רבות לחפצי יודאיקה. המסורת של אמנות יודאיקה, דהיינו אומנות ששורשיה נעוצים במסורת היהודית ושאת ההשראה שלה היא מקבלת מההיסטוריה ומהתרבות היהודית, היא מסורת ארוכה ועשירה. במסורת זו ניתן למצוא רעיונות למתנות מסוגים שונים: תשמישי קדושה עבור אנשים שישתמשו בהם למטרה שלה הם נועדו (גביע לקידוש, ספל לנטילת ידיים, חנוכייה או פמוטים לנרות שבת,) וגם עבור אנשים שיעריכו את הערך הדקורטיבי והתרבותי שלהם; אמנות יודאיקה עבור אנשים שיתעמקו במשמעות היהודית והסמלית של היצירה וגם עבור אנשים שיעריכו את הערך האומנותי והאסתטי שלה; פריטי יודאיקה היסטוריים שנוסף לערכם הסמלי והדתי נושאים עימם את משקל ההיסטוריה היהודית.

המסורת היהודית היא כר פורה למציאת רעיונות למתנות בעלות ערך מוסף. רבים בחברה הישראלית של ימינו מנסים להזריק משמעות לחיים שלהם ולשגרה היומיומית. נתינת מתנות בחגים ובאירועים שונים היא אחת מהפעולות השגרתיות שלהן ניתן להוסיף משמעות מיוחדת. כל מי שמחפש רעיונות למתנות שישתלבו במגמת חיפוש המשמעות, העמקת הקשר עם המסורת ושמירת החיבור להיסטוריה היהודית, יוכל למצוא מגוון של רעיונות למתנות בתחום המסורת היהודית בכלל ובתחום של מוצרי יודאיקה בפרט.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב